sim3sim3, sve što si napisala stoji i roditelji više ili manje svi nastojimo djeci prenijeti znanja koja i sami posjedujemo, naučiti ih prije svega razmišljati jer to je ono što naše školstvo ne pruža te u okvirima vlastitih mogućnosti, osigurati djeci kvalitetno vrijeme provedeno zajedno u obitelji. Škola nije život... pa ne znam što je, onda. Možemo reći i da je život škola, svejedno zvuči kao jedva upotrebljiva fraza. Činjenica je da su djeca okupirana školskim obavezama veći dio svoga vremena i u tome ne vidim problem. Problem nastaje upravo u onom dijelu gdje sustav inzistira na besmislenim ili, nazovimo ih, nepotrebnim pravilima koja nisu tu za dobrobit djece, već da olakšaju rad u sustavu. Čitav program prilagođen je najslabijemu u prosjeku, kako bi svima dostupno školstvo bilo i savladivo. Ono nije fleksibilno, ne prilagođava se ni mogućnostima ni potrebama jedinki, nego funkcionira kao birokratska mašina. Krenemo li od banalija kao što su vjeronauk, vjerski praznici, obilježavanje ovog ili onog dana, prehrana koja ne nudi alternativu vegetarijancima, npr., to su sve stvari kojima se moraš konstantno prilagođavati, iznalaziti rješenja kako ih zaobići i uglaviti u vlastiti odgoj kojim, navodno, učiš dijete razmišljati svojom glavom i donošenju vlastitih odgovornih odluka. Ako dijete učim da je bitan sadržaj, a ne forma ili, u slučaju grafita - medij, pristajanjem na forme koje nameće sustav, onemogućena sam u dosljednosti odgajati dijete. Otišla sam u krajnost jer želim poentirati kako i to tiho kimanje glavom, to mirno pristajanje na servirane identitete koje škoja projicira, nije nužno dobro rješenje. Možda je tebi tako lakše i potpuno je legitimno, ali mene uznemirava. I to je legitimno. Naravno, u cijeloj priči, bitno mi je da dijete ne pada u afan od tih disciplinskih intervencija u njen psihološki prostor, tj. bitno mi je da se ona ne živcira zbog trica i kučina jer, da, te trice nisu život.
sim3sim3, sve što si napisala stoji i roditelji više ili manje svi nastojimo djeci prenijeti znanja koja i sami posjedujemo, naučiti ih prije svega razmišljati jer to je ono što naše školstvo ne pruža te u okvirima vlastitih mogućnosti, osigurati djeci kvalitetno vrijeme provedeno zajedno u obitelji. Škola nije život... pa ne znam što je, onda. Možemo reći i da je život škola, svejedno zvuči kao jedva upotrebljiva fraza. Činjenica je da su djeca okupirana školskim obavezama veći dio svoga vremena i u tome ne vidim problem. Problem nastaje upravo u onom dijelu gdje sustav inzistira na besmislenim ili, nazovimo ih, nepotrebnim pravilima koja nisu tu za dobrobit djece, već da olakšaju rad u sustavu. Čitav program prilagođen je najslabijemu u prosjeku, kako bi svima dostupno školstvo bilo i savladivo. Ono nije fleksibilno, ne prilagođava se ni mogućnostima ni potrebama jedinki, nego funkcionira kao birokratska mašina. Krenemo li od banalija kao što su vjeronauk, vjerski praznici, obilježavanje ovog ili onog dana, prehrana koja ne nudi alternativu vegetarijancima, npr., to su sve stvari kojima se moraš konstantno prilagođavati, iznalaziti rješenja kako ih zaobići i uglaviti u vlastiti odgoj kojim, navodno, učiš dijete razmišljati svojom glavom i donošenju vlastitih odgovornih odluka. Ako dijete učim da je bitan sadržaj, a ne forma ili, u slučaju grafita - medij, pristajanjem na forme koje nameće sustav, onemogućena sam u dosljednosti odgajati dijete. Otišla sam u krajnost jer želim poentirati kako i to tiho kimanje glavom, to mirno pristajanje na servirane identitete koje škoja projicira, nije nužno dobro rješenje. Možda je tebi tako lakše i potpuno je legitimno, ali mene uznemirava. I to je legitimno. Naravno, u cijeloj priči, bitno mi je da dijete ne pada u afan od tih disciplinskih intervencija u njen psihološki prostor, tj. bitno mi je da se ona ne živcira zbog trica i kučina jer, da, te trice nisu život.