Jučer sam dobila mejl, sa svim oznakama od paypala, da je jedna moja transakcija ponistena radi opasnosti od prijevare. I da im pošaljem broj kartice i nekoliko mojih podataka kako bi se vidjelo da sam to ja. Ah koja sam ja plavuša....! Kako mi moraju doći neke lijekove za mog macora a nikako da dodju me ulovila panika i odmah sam pretpostavila je ta uplata u pitanju....i bez razmišljanja kliknula na linkove u mejlu😈. Srećom... da na mobitelu imam antivirus i prijavljena sam preko googla, pa mi je odmah signalizirano da se možda radi o mogućoj prijevari i krađi identiteta. Adresa sa kojeg sam dobila mejl je ta :
[email protected] a glasi ovako:
We've detected fraud on your recent transaction.
As you know, your transaction was recently declined. Let us explain so we can make sure it doesn’t happen again. For your safety, we limit the amount of money that goes through your account. We do this to protect you, and us, from the rare occasions of fraud.
Here's how we can fix it:
• Tell us more about yourself, so we know you’re you.
• Link your credit card and use it for PayPal transactions.
Please update your information promptly so that you can continue to enjoy all the benefits of your paypal account. If you haven’t been able to complete your transaction yet, we can help you here.
Tek kad sam išla na stranici od paypala i pročitala sta najčešće sadrže ( ili ne sadrže) takvi mejlovi sam skužila koliko sam bila naivna 😈. Dakle cure - pazite se!
Jučer sam dobila mejl, sa svim oznakama od paypala, da je jedna moja transakcija ponistena radi opasnosti od prijevare. I da im pošaljem broj kartice i nekoliko mojih podataka kako bi se vidjelo da sam to ja. Ah koja sam ja plavuša....! Kako mi moraju doći neke lijekove za mog macora a nikako da dodju me ulovila panika i odmah sam pretpostavila je ta uplata u pitanju....i bez razmišljanja kliknula na linkove u mejlu😈. Srećom... da na mobitelu imam antivirus i prijavljena sam preko googla, pa mi je odmah signalizirano da se možda radi o mogućoj prijevari i krađi identiteta. Adresa sa kojeg sam dobila mejl je ta :
[email protected] a glasi ovako:
We've detected fraud on your recent transaction.
As you know, your transaction was recently declined. Let us explain so we can make sure it doesn’t happen again. For your safety, we limit the amount of money that goes through your account. We do this to protect you, and us, from the rare occasions of fraud.
Here's how we can fix it:
• Tell us more about yourself, so we know you’re you.
• Link your credit card and use it for PayPal transactions.
Please update your information promptly so that you can continue to enjoy all the benefits of your paypal account. If you haven’t been able to complete your transaction yet, we can help you here.
Tek kad sam išla na stranici od paypala i pročitala sta najčešće sadrže ( ili ne sadrže) takvi mejlovi sam skužila koliko sam bila naivna 😈. Dakle cure - pazite se!